Ny favorit

jakten på enkla, snabba, nyttiga och mättande mellanmål fortsätter, och nu har jag hittat en ny favorit, som mättar otroligt bra! en banan, mosas med ett ägg, ner i stekpannan ett par minuter, lite lättkvarg till det och strö kanel över alltihopa! funkar faktiskt som lunch med, i alla fall för mig som äter ganska lite åt gången, men däremot blir hungrig ganska fort och när jag blir hungrig måste jag ha något i magen och det FORT! väldigt enkelt då att det slinker ner onyttigheter av bara farten, speciellt i kris-tiden runt 16-17 tiden.
 
är inte vidare pigg och glad idag heller, men jag tog mig iväg på ett 45-minuter spinningpass i alla fall och blev nöjd för stunden, otroligt skönt, ut med all energi, bara! skoj att prova pulsmätaren åxå, fast jag vet ju inte riktigt var min maxpuls ligger på, men jag toppade på 197 idag, och blev ganska förvånad över hur snabbt den sjönk ner igen när man körde lite lugnare -finfint det!

men va?? vi var 4 pers på spinningen! i januari? då brukar man ju få trängas och köa på träningsställerna... konstigt!
 
Camilla
2014-01-23 @ 13:40:45
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Mmm, bananpannkakor! Gjorde det mycket ett tag i våras. Det är supergott och passar perfekt att ha med sig som lite mer matig matsäck t ex. Kan ju även ätas kalla.
Härligt med spinning! :D
Jag brukar få värsta adrenalinruset efter ett bra spinningpass. Trist att det var så några där. Mycket konstigt. Alla kanske är förkylda nu?
Kram kram!

soffie
2014-01-28 @ 20:24:55
URL: http://soffie69.blogg.se

lät gott, va knepigt att det var så få där det kanske var många som var sjuka, va duktig du är , jag har börjat simma 3 -4 gr i veckan det är jätteskönt å kul:)

Karolina
2014-01-29 @ 06:38:01

Jag provade receptet häromdagen, riktigt gott och mättande! Bra alternativ till mitt kolhydratätande annars :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0