Anmäld!

Yes, i år blir det Tjejmilen igen, och den här gången ska jag sopa banan med mitt nuvarande personbästa- DET kan ni skriva upp! :) :)
Vi är 4 st som anmält oss som lag så det blir skoj, och härligt att ha en tjejweekend att se fram emot i september! 


Påsklov!

Eller påsksemester passar väl bättre :) -i vanlig ordning är vi i kläppen, där vi firat påsk dom senaste 15 åren eller så...kan det verkligen vara så länge? ;)
Allt bra här, förutom att det blåst storm i dagarna två, så än så länge ingen tur upp i backarna.. Men man sitter ju inte och rullar tummarna i stugan för det, sånt är jag för rastlös för, helst ska man ha något att göra, hela tiden! Men det har blivit någon tur in till Sälen/byn, upp till Lindvallen och Experium, löppass, promenader, grillning, kortspel osv..
I går morse snöade det! :( 




Mera träning, mera kost

enformig bloggning nu, det lilla som blir av, men jag har fullt upp med att få ihop mina träningstimmar och planera maten! planering är verkligen a och o när jag man ska köra på ett strikt kostprogram, jobba heltid och träna 6 dagar i veckan, och dessutom har jag ju kinkiga familjemedlemmar när det gäller mat, så det blir oftast till att fixa flera olika rätter, varje dag. men, faktiskt så är "min" mat väldigt snabblagad och det funkar faktiskt över förväntan bra! jag försöker göra mängder så att det räcker till 2-3 portioner, minst, så att jag hela tiden har färdiga rätter att bara värma på.
lite bilder från veckan som gått..
här är frukosten som jag fastnat för, när jag läste det så tänkte jag att detta aldrig kan bli gott, men det funkar och så hungrig som jag är på mornarna så skulle nog det mesta smaka gott. äggvita, mandlar, havregryn, kanel.
 
mellanmål/kvällsmål kan bestå av kvarg, bär och här även proteinpulver då jag laddade för löppass..
-som slutade såhär.. jag siktar ju på att klara milen på under timmen, men jag har lite kvar dit, menmen, ändå, nytt personbästa på milen..
 
som sagt, kyckling äts många gånger i veckan men idag hade lill-hjärtat önskat sig lax, så det var gott! jag äter minimalt med kolhydrater, och pasta, potatis och vanligt ris går bort helt.
 
bild från gymmet idag:
Camilla undrade över träningsupplägget som ser ut såhär:
Mån: styrketräning 60 min, +10 min uppvärmning
Tis: intervaller och konditionsträning
Onsdag: styrketräning 60 min, + 10 min uppvärmning
Torsdag: vila
Fredag: löpning 55-60 min
Lördag: styrketräning
Söndag: powerwalk eller löpning 50-60 min
 
Detta är alltså upplagt personligen till mig, för dom mål som jag har satt upp, efter dom träningsvanor som jag redan hade.
 
När det gäller priser så har jag betalat 1990:- för ett 12 veckors program, jag tycker inte att det är dyrt om man tänker på vad en vanlig PT tar för en timme på gymmet! och givetvis är personen utbildad och certifierad kost & träningskonsult.
sen kan man ju alltid önska att man hade någon på plats där i gymmet så skrek åt en att pressa hårdare :)
 
..och jo, såklart har det redan gett reultat! jag känner på byxorna att dom sitter lösare, jag kan naturligvis inte låta bli att väga mig och på dryga 2 veckor så har jag blivit av med 2,6 kg. nu är inte vikten det viktiga, utan anledningen till att jag gör detta är för att trivas med mig själv och min kropp. -jag vill tajta till den lite och bygga lite muskler, bli starkare och få en snyggare kropp, speciellt låren som jag alltid haft jobbiga komplex för.
och dessutom! -så mår jag förträffligt mycket bättre på alla plan sedan jag började äta såhär! jag har inte haft ett enda migrän anfall (*peppar peppar*) sedan jag slopade sockret och en massa annat skit som man stoppar i sig!
RSS 2.0