Lidingö tjejlopp 2013

klart jag måste skriva en rapport om helgens lopp, den sista utmaningen i årets tjejklassiker, alltså ;)
 
tja, vad ska jag säga, för att ha joggat några gånger på max 5-6 km på hela året så får jag nog ändå vara nöjd med söndagens prestation. alltså, jag är ju ingen löpare, jag fixar inte att jogga en mil så pass otränad som jag är nu, och banan var riktigt tuff, backe backe upp och backe backe ner, och inga små backar heller! men jag försökte, jag joggade, i min snigelfart, större delen av sträckan åtminstone. fast uppför gick jag mestadels, och den berycktade abborrbacken var riktigt jäkla superhemsk! jag blev alldeles yr, fick inget syre, blev tvungen att sätta mig på huk när jag väl kom upp och återhämta mig med några doser bricanyl, men no way att jag tänkte ge mig för det!
 
jag tog mig i mål, på tiden 1:14:36, jag ger mig själv godkänt för det ändå. jag var riktigt arg på mig själv ett tag för jag tyckte att jag gått alldeles för mycket, och trodde att tiden knatat på till uppmot 1 1/2 timme eller så..
så jäkla skön känsla att jag faktiskt har fixat denna klassiker, och det i princip otränad (eller ja, jag har väl till viss del en OK grundkondition) ,men det enda jag tränade ordentligt inför var skidorna.
 
ska jag sammanfatta det hela så tycker jag nog att skidorna var roligast, hela stämningen att vara i Mora under vasaloppsveckorna var riktigt härlig!
simningen var enklast, det som jag väl var mest nervös över då jag inte simmar något alls nästan, och så var man ju så rädd för kylan i vattnet!
cyklingen var mest pest & pina, men det var väl förmodligen för att min kropp var totalslut efter virus, penicillin och allt var det var, men annars så var stämningen härlig även där, och vackra vyer, fint väder.. -och det som tog längst tid och gjorde ondast..
löpningen var väl sådär mitt i mellan, otroligt fin miljlö att springa i, och höstluft är helt fantastiskt att jogga i!
 
 
Camilla
2013-10-01 @ 20:01:50
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Grattis till Tjejklassikern! Jag minns att jag både kände mig jätteglad och lite tom då jag var klar förra hösten.
Så... vad är planerna för 2014? :D
Kram! Hoppas på en gemensam rullskidtur i Högbo snart, jag har anmält mig till Halvvasan. Hilfe!

Svar: det enda inplanerade är ju kortvasan.. fast vi får se, är redan lite sugen på lidingö igen, fin sträcka och så vill jag verkligen bli bättre på att springa! kram
Nina

Camilla
2013-10-01 @ 20:39:08
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Ja, Lidingö 15 blir det för mig nästa höst! Då slipper man Abborren dessutom.

Mia
2013-10-01 @ 21:15:04
URL: http://miasvardag.wordpress.com

Wow!! Är du i mål med Tjejklassikern!? Heja dig vad bra du är!!
Nästa år får du ta 30 km ;-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0