Klass 2 varning

och den galna vintern fortsätter! det öser ner snö, återigen! man skulle kunna tro att man bor högst upp i norr i vårat avlånga land, och inte mitt i- i Snöhålet Gästrikland!
idag har dom gått ut med en klass 2 varning här, man ska alltså inte ge sig ut i onödan, så vi håller väl oss hemma, då. och skottar! usch, jag är rysligt trött på snö nu, och då har vi ju "bara" 4 månaders vinter kvar?? vi bor ändå så rätt bra till, vi kan skjutsa ut all snö på fotbollsplanen som vi bor granne med, jag tycker mera synd om dom som har grannar åt båda hållen, vart ska dom göra av all snö, snart?

grannen är ute och skottar taket..

grabbarna (min Lucas i mitten) hjälper också till att skotta..

våran gata... den är VIT den..

nu håller jag tummarna för att det lugnar ner sig något så att man inte behöver ut igen ikväll..

jaha, julen är då över, imorgon är vardagen tillbaka hos oss, jobb, fritids -det känns väl rätt OK ändå, även om det hade varit skönt med några dagars jul-ledigt till :) ikväll blir det pizza härhemma, nu är man less på skinka, lax, potatis och köttbullar..

appropå mat, har ni något bra tips på en supersmarrig förrätt??
Petra
2010-12-26 @ 22:44:46
URL: http://petra-vardagligating.blogspot.com/

Man kan undra vad all snö kommer ifrån egentligen.



Stor kram

Helena Ljunggren
2010-12-27 @ 09:42:24
URL: http://www.helenaljunggren.com

God fortsättning!

Gabbi
2010-12-27 @ 16:13:16
URL: http://lillkakan.blogg.se/

Hihi!!! Här e det inget jämnfört vad ni har i snö mängder;0)

Ni e det nya norrland liksom:0)

Hoppas att pizzan var god! Idag blir det ingen julmat här heller :skönt: är ganska less på det nu:0)

Ikväll blire zumba i 2 h:0) kraaaaaam




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0