Hur fixar man att jobba på dagis?

idag har vi äntligen avverkat Lucas 6-årskalas.. eftersom han fyller mitt i semesterveckorna så brukar vi alltid ta barnkalaset såhär i slutet av sommaren.. men huuua, det var nog sista gången vi hade kalas hemma, tror jag! 8 st härliga pojkar mellan 5-7 år och en liten gostjej på snart två år intog vårat hus i eftermiddag + mina två egna då.. och det var pojkar med mycket spring i benen och en massa luft i lungorna! :) efter 10 minuter kom jag på mig själv att önska att dom där 2 timmarna skulle passera snabbare än snabbast! nä, jag skulle nog aldrig klara av att jobba på en förskola..
men det är såklart jättefina och goa barn allihopa, men ett par timmar med så många och den ljudvolymen räcker gott och väl..

den här dukningen blir man alldeles snurrig av att titta på..



bollar & bullar.. som jag bakade häromdagen när jag VAB:ade, tyvärr blev det minimini-bullar eftersom degen vägrade jäsa- vet inte vad som blev galet, har aldrig misslyckats med bullar förut- men dom smakade bra i alla fall, och det räcker väl egentligen med en liten bulle?? :)

nu har jag fyllt på med lite energi, varvat ner och skuffat bort huvudvärken med en löprunda.. såå skönt, och såå jobbigt var det, benen kändes blytunga, men jag gav mig fXn på att fixa 6,5:an igen, och det gjorde jag, och dessutom bättrade jag på tiden med nästan 2 minuter! oväntat, jobbigt och väldigt skönt nu såhär efteråt!

 

SOFFIE som är sjuk
2010-08-30 @ 18:28:27
URL: http://soffie69.blogg.se/

va kul med kalas men uu vilket jobb det blir,

iår hade Nellie sitt kalas på 4H-gården ett helt perfekt kalas blev det

Camilla
2010-08-30 @ 21:10:38
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Nu har jag bloggat koftan. :)

sweetmama
2010-08-30 @ 22:13:51
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Vilket härligt kalas!!!

Jag har jobbat på dagis i många år och knepet är......vi har inte kalas varje dag ;o)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0