Motala igen ♥

direkt efter jobb i torsdags så pyste jag iväg raka vägen, utan stopp, ner till Vadstena, där resten av familjen och "folkrace- familjen" befann sig. varje år vecka 29 går en av sveriges största folkrace festivaler av stapeln i Motala, och jag tänkte ju minsann inte alls åka där! jag, som nybörjare, ansåg mig inte ha så mycket där att göra ;) -men galen som jag blivit i denna motorsport, så tryckte jag ju på "anmäla-knappen" sista kvällen då anmäningstiden gick ut, ändå! såå, på fredagen stod jag där på startplattan med skakande ben, så himla nervös!
men i folkrace kan precis vad som helst hända! -jag vann faktiskt mitt första heat! i andra heatet kom jag 2:a och i sista heatet hamnade jag i en rejäl startsmäll och bilen blev riktigt hängig och krokig, men jag puttrade runt, fick ett poäng och jag klarade mig precis till lördagen finaldag! yihooo, det var verkligen mer än jag vågade hoppats på!
 
bilen fixade M och grabbarna ihop skapligt så den gick att köra i igen på lördagen, men det gick väl inte så värst bra då, men å andra sidan var det ju bara dom bästa förarna kvar då så jag har nog en bit kvar innan jag kan matcha dom ;) (om jag ens någonsin kommer upp på den nivån!) -jag blev 5:a och 4:a i mina kvalheat, men jag är helt klart nöjd med min prestation där nere, och förhoppningsvis gjorde det en hel del för självförtroende åxå ;)
 
vädret visade sig från sin bästa sida, riktigt varmt och soligt, även om det inte är det bästa folkrace vädret att köra i direkt, det blir vansinnigt varmt med all utrustning, men det var riktigt underbart ändå. bättrat på brännan lite, haft trevligt sällskap på campingen, vi var nog 6-8 st husvagnar/bussar som stod tillsammans så vi hade som ett eget litet kollektiv! härligt stämning & gemenskap. vi har druckitt gott, dukat långbord & käkat,  badat i vättern, men mesta tiden var vi på dunteberget, såklart. väldigt långa och intensiva dagar, och värmen på det -jag är allt annat än utvilad efter den här helgen! -men det var det absolut värt! jag åkte hem i går kväll och landade inte hemma förrän 22:30.. resten av familjen stannade kvar, men är på väg hem nu..
Karolina
2013-07-23 @ 14:03:48

Nästa år satsar vi på ett varsitt nybygge med många hästkrafter
:-) och hoppas på lika fint väder som i år! Tack för trevligt sällskap!

soffie
2013-07-24 @ 23:18:32
URL: http://soffie69.blogg.se

å vad roligt att va galen i en sån sport det är verkligen kul men det var en himla massa år sen jag kollade på det, må gott

Mia
2013-07-26 @ 20:45:10
URL: http://miasvardag.wordpress.com

Så himla cool du är!! :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0