En dyr dag

ibland är det farligt för plånboken när man är ledig! idag har det varit en sådan dag..
jag har riktig ågren faktiskt, fast den ska jag försöka slå bort, för det är inte ofta jag shoppar loss så ofta längre, så varför ska jag inte kunna unna mig något som jag verkligen vill ha..? :)
 
dagen började med
en ombesiktning på pärla-bilen = 200 kr (och ja, nu fick den godkänt och får rulla 1 år till!)
 
sedan var både jag & jen till frissan, summa= över 700 kr
men fin blev hon, stortjejen! när blev hon så stor? frissan både lockade änglalockar och flätade hennes hår så jag tror att hon kände sig riktigt fin när vi gick därifrån.
 
jag gjorde som vanligt och klippte kort i nacken, nästan lite för kort blev det den här gången, men, ja, det växer ju ut snart, så det gör väl inte så mycket.
vägg i vägg med effect ligger cykelbyggarn, så vi klev i där, jag tänkte att jag skulle höra om dom kunde beställa hem några mini-cykelskor åt mig, men det visade sig faktiskt att dom hade några par på lager som faktiskt passade på mina fötter! *lycka*
jag slog till direkt, utan att tveka. jag har letat sånna skor (mest på nätet) sen jag köpte cykeln, så just nu struntar jag i om det blev typ dom dyraste skor jag någonsin ägt :) -pedaler blev jag ju oxå tvungen att köpa, så vips var nästan ett par tusen till borta.
 
sedan ville fröken J gå i affärer, och det kan jag ju inte säga nej till. hon har, trots att hon nästan är 10 år nu, faktiskt aldrig varit speciellt intresserad av kläder och bara suckat om jag dragit in henne i någon affär, men nu börjar hon tycka att det är roligt att titta på kläder, prova och handla (för mammas pengar :) )
så, vi kom hem med 2 par capribyxor, ett linne, en top, en klänning & 2 par trosor till henne..
 
min plånbok blöder! ;)
så.. nog med shopping för ett tag! känns ju inte så mycket bättre när jag tänker på att jag hämtade ut ett stort paket från Lager 157 igår med..
 
såklart var jag tvungen att prova skorna direkt idag åxå, 2,6 mil till cykelsamlingen! och skorna funkade perfekt! lite svårt såhär i början att få fast dom direkt, men det ska väl bli lättare! :)
 
over and out!
Lillkakan
2012-06-27 @ 22:06:51
URL: http://lillkakan.blogspot.com

Hihi visst e det kul att gå till frissan:0/
För lilleman tar de 310 kr här för mig brukar det gå på 1050 när jag slingar med!
Förlåt att jag e helt värdelös på att skriva några rader :0( jag fattar inte vart timmarna tar vägen:0)
Jag har oxzå v29 :0) å 4 veckor frammåt:0)
Tjusiga skor med:0)
Kram niiiiiiiiina :0)

Camilla
2012-06-29 @ 22:11:31
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Min frissa tar 580:- bara för mig... Svindyrt...
Så himla fin J blev i håret. Lillgumman börjar bli stor.
Så himla avis på dina skor! Vår elgräsklippare pajade i dag också, hela tiden går sånt där dyrt och tråkigt sönder. Blir nog ingen lyxshopping än på ett tag nu (har ju iofs shoppat varje dag en längre tid nu) ;)
Kramar!

Magda
2012-07-02 @ 08:26:07

Har du svårt att få fast skorna kan de vara så enkelt att du går ändra inställningen lite. Mina pedaler har en sida där det går lättare att "knäppa fast" och en där det går tyngre. Min morbror hjälpte mig stt skruva och ställa in :-)
Ramlade du något då? Nu har jag inte fallit något sedan kedjan hoppade :-) Kram!

Svar: haha, näe, jag höll mig kvar :) jag behöver nog bara bli lite van att klicka fast så ska det nog funka bra sen :)
Nina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0