Otäckt

som ni kanske vet så är min sambo M´s stora intresse bilar, och motorsport. han sitter med som kartläsare åt en kompis som kör rally. i lördags (när vi övriga i familjen bevittnade ett bröllop) så var dom ute i skogarna på rallytävling, men den här gången gick det inte bra för dom. själv förstår jag nog inte riktigt hur hemskt & otäck denna avkörning verkligen var, och hur illa det kunde ha slutat! bilen blev det bara skrot kvar av..


jag vet inte hur många varv bilen voltade, jag har sett filmen inifrån bilen, men man hänger lixom inte med på vad som händer riktigt. turen slutade upp och ner i diket, i alla fall, med bildelar spridda över hela vägen bakom.

killarna klarade sig efter omständigheterna bra, det blev ett besök på aukten, föraren bröt nyckelbenet men min M klarade sig med en öm och blåslagen kropp, och eventuellt hjärnskakning, har han fått veta idag först, så han ska hålla sig hemma och lugn resten av veckan.

ja, det är ju tur att dessa bilar är så otroligt välutrustade när det gäller säkerhetsgrejjer, bågar, bälten, hjälmar, skydd..
Camilla
2011-10-31 @ 20:53:52
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Nä en fy tusan! Krama om M lite extra nu! Det där hade ju kunnat gå hur illa som helst.

Och jaaa, fundera på loppet! Det skulle vara superkul ju. Då kan vi åka tillsammans, har en känsla av att vi har ungefär samma fart. Jag har inte anmält mig. Ända fram till 6 febr är det samma anmälningsavgift, sedan blir det lite dyrare. Kristinaloppet är 1/4 av Tjejklassikern också. Vill ju försöka göra den 2012 eller 2013. Vi får prata mer om detta på onsdag. :)

Kram!

Camilla
2011-10-31 @ 20:54:45
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

1/4... en fjärdedel...

Anonym
2011-10-31 @ 22:00:00
URL: http://lillkakan.blogg.se/

Hej!

Nä fy vad otäckt!!!! Nu får han börja med någe annat ist! Ja tänk vad fort det kan gå:0(

Butiklillasyster.se kolla där hon skickar mot betalning:0)

Kraaaam

Mia
2011-11-01 @ 21:06:35
URL: http://miasvardag.wordpress.com

Usch, vad otäckt!

Vad skönt att det blev lättare skador.

Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0