Crossfit-check ✔️

jag har precis avverkat mitt livs andra crossfit pass! jag var riktigt nervös innan, crossfit förknippar jag med=skitjobbigt! och det är det också, men väldigt roligt, även om jag har en del att jobba på när det gäller tekniken i många av  övningarna, men oj så fort den där timmen flög iväg..
 
Äntligen lite NY energi och känner mig återigen peppad på träning efter någon veckas svacka! :)
Konstant varierade funktionella rörelser utförda med hög intensitet.
 
Rörlighet – Kondition – Uthållighet – Styrka – Snabbhet – Explosivitet – Smidighet – Koordination – Precision – Balans
 
Träningen sker med t.ex. skivstång, hantlar, kettlebells, räcke, klättringsrep, hopprep, romerska ringar, medicinbolar och andra enkla redskap.
Camilla
2014-10-02 @ 18:37:54
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Crossfit låter både roligt och jobbigt. Är nyfiken på att testa, men det finns tyvärr inte på Plan13.
Heja dig! Ja, Lidingö 15 km var jobbigt, men roligt ändå. Hade ju varit roligare och lättare om jag fått träna normalt, men jag är jätteglad över att jag i alla fall tog mig runt.
kram kram!

Soffie
2014-12-21 @ 22:27:28
URL: http://soffie69.blogg.se

God jul tilldej🎄




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0