Tråkiga vinter!

usch, vissa dagar blir jag verkligen deppig av vädret, så attans grått, tråkigt, regndroppar i luften hela tiden och mörkt! en del dagar känns det som att det inte ens blir ordentligt ljust ute.. :( i morse kände jag mig sådär nere igen.. alltså, dom som bor söderut i vårat land och oftast har gröna vintrar- HUR står man ut?? snön gör så otroligt mycket..!
 
inte helt oväntat har jag rejäl träningsvärk idag, typ överallt, i varenda muskel i hela kroppen! tror inte att jag fixar någon träning idag, men däremot sa jag inte nej då min mamma frågade om jag ville följa med henne på en liten promenad, runt dammen i Högbo. så det blev en lugn och långsam promenad där. jag hade alldeles för lite kläder på mig då jag ju är van att gå mig varm och svettig, så jag frös nästan ihjäl, riktigt gråkallt idag!
tog några bilder på det grå och tråkiga..
egentligen är det väl rätt så fint ändå, älskar Högbo bruk, men allt hade varit så mycket vackrare med några dm snö på, lite istappar och is.. :)
 
nu har julen åkt ut här, tomtarna och granen är borta, stjärnorna och stakarna får stå ett tag till.. har även varit och hälsat på pappan som drar till Thailand i veckan (bara liite avis!!), handlat och donat lite.. längtar till jobbet nu, och vardag -skönt att skolan startar snart igen!
soffie
2014-01-06 @ 19:59:22
URL: http://soffie69.blogg.se

hos mej har det mer kännts som vår hela vinterlovet, idag såg jag ett litet grönt blad på en av mina rosor, knäppt väder. men nu tycker jag vintern kan kvitta.. fina bilder du visar kramen

Karolina
2014-01-07 @ 10:13:19

Ja, nu får det bli vinter! Annars kan det lika gärna få bli vår :-)

Camilla
2014-01-07 @ 12:52:50
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Vintern ska komma på fredag. Annars j-ar!
Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0