Gång, bad & skidor

ledig?? hmm, oki, jag blir nog bara sämre och sämre på att ta det lungt, efter 15 miuter utan något att göra här i stugan så är jag rastlös och uttråkad! ..lite smådrygt är det att aldrig kunna njuta av att bara vara, och ta det lungt, ne, här ska det hända saker hela tiden!
startade dagen med en liten powerwalk, i minus 15 grader, ner till kläppens livs för att köpa dagsfärsk bröd- det blir ca 1.5 km nedför och sedan samma sak tillbaka, fast uppför backen då ;) sedan har vi faktiskt varit inomhus och badat några timmar på experium i lindvallen. jag ogillar badhus, men någon gång ibland får man offra sig ;) -favoriten blev helt klart utepoolen som höll 39 grader, finfint att sitta där med solen i ansiktet och spana ut över slalombackarna med alla människor. barnen föredrog såklart vattenrutsch-banorna.
..och väl tillbaka vid stugan kastade jag mig ut i längdspåret- var ju tvungen att kolla in det lite bättre. tog 6 km slingan, spåren var ganska fina, fast en hel del skräp, som fastnade under skidorna, på sina ställen, men rundan var lättåkt och mysig, ute på myren och sedan förbi en och annan stugknut. men nästa gång kanske jag ska komma ihåg att ta vattenflaskan med mig så kanske jag kan åka lite längre ;)
soool från klarblå himmel idag! -och imorgon blir det utförsåkning hela dagen lång!
 
Camilla
2013-03-26 @ 22:17:18
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Åh, så mysigt ni har det!
Det brukar ta någon dag för mig att varva ner, sedan kan jag ta det lugnare.
Njut lite i backen för mig också, det blir nog inget slalom alls för mig i år heller. :(
Kram!

Svar: ja, jättemysigt :) ja, vi får väl se, som jag skrev till mia, på kvällarna har jag inga problem att vara still, men så fort jag kliver ur sängen ska det hända nåt ;) tråkigt att det inte blev någon slalom för dig, det är ju nu det är som härligast. kram!
Nina

Mia
2013-03-27 @ 10:53:15
URL: http://miasvardag.wordpress.com

Blir du rastlös? Det blir inte jag. Älskar att softa i stugan :-)
Skönt att ni har det bra! :-)

Svar: ja, rätt så.. på kvällarna går det bra, men förmiddagarna/dagarna är hemska, helt ärligt så får jag huvudvärk av att göra ingenting! antar att det är en sak som jag måste träna upp..
Nina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0