januari´s sista helg över

men hallå vänner! jag har haft en liten blogg svacka i veckan, tycker inte alls att det händer någonting som är vär att skriva något om.. -men nu tänkte jag sammanfatta helgen som gått, i alla fall. en bra helg, om man jämför med förra då jag ju mådde apa, den här helgen har jag mått så mycket bättre! härligt.
lördagen började jag & Marie i skidspåret, jag var faktiskt inte speciellt peppad på skidåkning då, trots att jag längtat hela veckan, då det varit lite för kallt för min smak för att åka skidor.. (tempen har legat runt -20!)., igår visade termometern endast 4 grader minus! usch, jag hade en riktigt jobbig skidupplevelse igår, vi åkte 1.1 mil och jag kämpade och slet och var trött efter bara några km. astma, för mycket kläder och allt kändes bara fel, jag blev så himla negativ att jag t.o.m tänkte att "nu stuntar jag i den där dumma tjejvasan, jag kommer aldrig fixa det ändå..." såhär i efterhand när jag kollar tiderna och så så var det inte så fruktansvärt dåligt ändå, men jag har nog lite svårt att  tackla det psykiska i känslan av att "alla" åker om och förbi en och det går så lätt för dom! jag blir nog lite uppstressad av det..
vi blev bjudna på blåbärssoppa när vi åkt klart och det smakade underbart gott :)
efter det blev det vecko/storhandling och så syndade jag! köpte semlor! så där sket sig mitt tysta löfte till mig själv, att klara detta året utan att äta en semla! men gött var det..
lördagkvällen spenderade vi hemma hos D & K där vi mumsade tacos och snacka en massa i några timmar, mycket trevligt även om jag kände mig rätt trött..
idag, söndag var vi ensamma, jag och dotter J, och jag hade lovat henne en shoppingrunda till valbo köpcentrum. där hon snabbt hittade en hel drös med kläder, pyssel, skylanderspel till PS3, och lite annat.. ujuj, vad enkelt det är att göra av med pengar ibland!
träffade  på kära mor som hade brorsdotter med sig åxå, så vi passade på att fika/luncha med dom.. här mumsar Jennifer..
..och faktiskt, tadaaa, jag shoppade lite jag med, och det hade ingenting med träning att göra ;) lite tråkigt färgval kanske, men jag gillade plaggen, som jag hittade på lindex..
väl hemma igen blev det revansh i skidspåret- och my god, vilken skillnad från igår! snacka om att dagsformen nästan gör allt! idag kände jag mig stark, kände inte av någon astma överhuvudtaget och hade lungt kunna köra några km till om jag inte dragit på mig skavsår! jag var så gott som ensam i spåret och kände ingen stress.. men jag är nöjd, nästan 14 km blev det och jag snittade på 5.55 min/km! jag tror aldrig jag åkt så fort någongång.. såå jäkla härligt, självförtroendet & glädjen tillbaka igen, och om den här känslan finns på plats den 23 februari så kommer inte vasan att bli några problem! :))) totalt har jag kört ca 35 km denna veckan, och jag ska nog försöka hålla det snittet kommande veckor! nära nu ju!
nix, nu ska kidsen in i duschen, och räkningarna betalas! trevlig söndagkväll!?
 
 
Camilla
2013-01-27 @ 21:36:25
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Skönt att det gick bättre i dag då! :) Jag tycker att man har vissa dagar då allt går trögt och ibland vissa då det går jättelätt. Det är ju mycket beroende på vädret med skidorna också, hur trögt det går i spåren och hur bra spåren är. Jag hade velat fixa min sista mil upp till 20 mil i dag, men har ju åkt i dagarna tre och är dessutom inte riktigt kry. Det ser ju ut att bli töigt nu till veckan, men sedan verkar det kunna bli kallare igen.
Kul med klädshopping. :)))
Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0