Pastagratäng med kassler

Camilla ville ha receptet på gratängen vi åt igår, och det ska jag försöka få ner här.. egentligen har jag inte något recept på den kvar, längre, utan jag har det i huvuet bara..

men ungefärlig mängd:

250 g pastafjärilar, farfalle

3-400 g kassler
10 cm purjolök
1 burk champinjoner
10-15 gröna oliver

bechamelsås:
margarin
vetemjöl
mjölk
vitpeppar, salt
1-2 msk senap
riven ost

koka pastan. strimla purjo och fräs tillsammans med kassler & champinjoner. dela oliverna och fräs med tillsammans med kasslern. varva pasta och kasslerfräset i en smord form.
gör bechamelsåsen- smält ca 75 g margarin, vispa ner mjöl och späd med mjölk till den blir lagom såsig. krydda, ha i senap och några nypor ost.
bred såsen över pastan & kasslern.

gratinera i ugn, 225 grader tills gratängen har fått lagom färg, ca 15 min.


Camilla
2011-01-21 @ 17:41:58
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Tack gumman!

Ah, det var p g a bechamelsåsen den såg så krämig och god ut.

Ska testas!

Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0