Mitt 2011

här kommer MIN årskrönika för året som gått :)

Januari

jag får verkligen upp ögonen för längdåkningen och nöter på rätt bra i skidspåren, överhuvudtaget så är jag tokpeppad på träning och kör stenhårt.

min älskade lilla Jen hamnar på operation efter att hennes örhängen grävt sig in nästan genom örat och hon måste sövas för att dom ska kunna skära ut dom.

..och jag lyckas äntligen övertala M att vi bara måste åka till Thailand nästa vinter så vi klickar på boka knappen redan här- till min stooora lycka!

Februari

jag blir hälften ägare till vårat nya hem, som det dröjer några månader till innan vi flyttar in i.

det är full vinter med tokmycket snö och kalla dagar! det mesta kretsar runt längdåkning, både för egen del och en hel del på tv-n då VM drar igång. drar på mig en förkylning som pajjar mitt fina flow..

Mars

Mellofinal i globen! det har ju blivit som en tradition för oss, att åka till stockholm den helgen, gå på mello, bo på hotell, shoppa, äta & dricka gott och ha hur kul som helst :)

..jag börjar jogga utomhus-underbara känsla! fixar att springa en mil för första gången i mitt liv! totalt 24 träningspass blir det under hela månaden- jättenöjd!
jag blir guldmedlem hos viktväktarna, har lyckats gå ner nästan 10 kg och sedan hållt mig stilla där under 6 veckor.

April

I april börjar våren komma och solen börjar värma- underbart! Vi tar lite påsklov som vi firar (som så många gånger förr) i Kläppens backar.

Jag fyller år och vi flyttpackar och röjer för fullt.
Vi har en utflyttningsfest som vi aldrig kommer glömma då den slutar i kaos och med polisbesök halva natten.

Maj

flyttlasset går och vi får massor av nya byggnader, bland annat den här söta lill-stugan, som vi har på gården. jag är helt dödsslut, det känns som att man jobbar dygnet runt.

vårruset går av stapeln och det går inte riktigt som jag hoppats, men tar förgående tid i alla fall.

blir kallad till rättegång- jobbigt, och min kära mormor fyller 90 år! har träningssvacka då det varken finns tid eller ork över.

Juni

skolavslutning, midsommarfirande med invigning av badtunnan som M slitit med under flera veckors tid, och påbörjad, efterlängtad semester!

vi drar iväg en tur till Riga, vilket blir en riktig besvikelse- skabbig båt och en familj som är på sämsta humör :(

Juli

sol, bad, grillkvällar i massor och husvagnssemester! denna gången provar vi på värmland och sunne, innan vi åker vidare till ett säkert kort- Örebro :)

jag kommer igång bra med träningen igen, joggar, kör spinning och dammar av inlinesen under semestern och börjar jobba igen i mitten av månaden- när ALLA andra fortfarande har semester!

tragiska händelser sker i Norge, vilket får en att tänka lite extra på sina nära och kära och på hur snabbt livet kan förändras.

och min lillprins fyller 7 år!

Augusti

vi tar ännu en husvagnsrunda med goda vänner, till Västerås där det blir kräftpremiär :)

vi försöker ta vara på varje ledig stund till att sola, bada och vara ute när det är fint väder. jag nöter på i löparskorna.
i slutet av månaden har vi en superrolig släktträff som blir lite för blöt för min del! -jag dricker faktiskt nästan ingen alkhol alls sedan dess ;) totalt avskräckt.

barnens aktiviteter drar igång igen, friidrott och fotbolls träningar.

September

och så var det äntligen dags för tjejmilen! -som jag längtat, och tränat SÅ mycket inför.. och så blir det bara kattskit av alltihopa =/ -jag var så grymt arg, ledsen och besviken på mig själv, att jag inte fixade att springa hela loppet!
-men vi hade en supertrevlig helg i alla fall, jag & 7 härliga girls i huvudstaden!

vi återgår till vardagen och min gumsegumma fyller 9 år stor! hösten börjar banka på dörren..

Oktober
barnkalas, bråk med arg 7 åring, och en husvagnsavslutning till Dalarna och Rättviksmarknaden.

jag vågar mig äntligen på att prova Body Pump och får den värsta träningsvärken jag haft i hela mitt liv, 4 dagar sitter den i! :)

jag & jenkan provar på modell-livet för en eftermiddag- hur kul som helst!


känner mig otroligt trött och sliten den här hösten, känner av mycket yrsel, huvudvärk m.m. -börjar gå hos en sjukgymnast som är duktig på spänningshuvudvärk. till en början är det mycket fokus på avslappning, sedan går vi över till akupunktur.

vi går på dop, som i en hast förvandlas till ett bröllop mellan min äldsta barndomsvän och hennes sambo, och samma dag kraschar M i rallybilen, en riktig otäck krasch, men som slutar med endast hjärnskakning & ett brutet nyckelben, som tur är!

November

här är det underbara långpromenader i det ovanligt varma november-vädret som hägrar. mycket mys hemma och jag är fortfarande rätt låg, trött och har ofta migrän.

Lucas börjar spela bandy och M och min pappa fyllde år.

Första advent kommer tidigt och samma kväll kommer äntligen första snön! redan här börjar jag känna jul-stressen komma smygande..

December


vi går på julgala, julmarknad och jag gör allt för att hitta julkänslan.. -den kommer till slut, väldigt sent :)
 några dagar före julafton kommer det äntligen en rejäl mängd snö, vilket gör mig så glad och allt blir så vackert ute! tyvärr försvinner det mesta innan julaftonen är över..

Jennifer klarar sin första gradering i karate, jag sliter halvt ihjäl mig på jobbet, men lyckas faktiskt klämma in säsongens längd-skid-premiär! :) -i övrigt är det väldigt dåligt med motion just här..

en mysig julhelg drar över och därefter säger mig kropp ifrån, magkatarr och verkligen dags att börja försöka dra ner på tempot.. sjukskriven året ut..

ja, men vad roligt det är att kika tillbaka på vad som hänt under året som gått! jag är glad över att jag tog mig tiden att göra denna Årskrönika, och med detta vill jag önskar er, alla ni kära besökare som tittar in här: Ett riktigt gott nytt 2012!
 *kram på er*

Anonym
2011-12-30 @ 21:20:32
URL: http://soffie69.blogg.se/

jag har ju följt dej hela året 2011 så jag hoppas vi fortsätter följa varann 2012, massor av kramar till dej å gott nytt år, jättefin årskrönika,

Petra
2011-12-30 @ 21:34:56
URL: http://petra-vardagligating.blogspot.com/

Härlig årskrönika. Gott nytt år.

Kram

Camilla
2011-12-30 @ 22:05:56
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Vilken trevlig sammanfattning. Jag tyckte att mitt 2011 var väldigt händelsefattigt och att vi knappt lämnat bygränsen. Hoppas att 2012 blir bättre. Ni har ju verkligen kuskat runt, ungefär som vi brukar göra vanligtvis. Finalen Thailand nu snaaart! Ska du försöka blogga därifrån? Hoppas!

Kram kram!

Mia
2012-01-01 @ 17:00:51
URL: http://miasvardag.wordpress.com

Härlig årskrönika!

Ha en skön semester!

Och god fortsättning på det nya året.

Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0