Adventsstök

hey- jag lever :)
här har vi fullt upp med allt som ska upp och grejjas med till första advent! jag kan inte förstå att det redan är dags! -snart jul, snart ett nytt år! det är bara måndag-fredag, måndag-fredag på veckorna just nu, håller ni inte med?

förutom att skotta, skotta, skotta den enorma snömängd som rasar ner nu, så har jag varit och handlat, röjt fram stjärnor, slingor och ljusstakar, bakat pepparkakor och varit ner en sväng på loppisen, där jag har ett bord just nu.. det hade gått iväg ganska bra med grejjer, så imorgon ska jag dyka lite djupare ner i alla våra förråd och skrymslem och leta fram ännu mera saker som man förhoppningsvis kan sälja iväg! (och allt som kommer in ska samlas i thailands-burken- jo, för numer finns det en sådan!)


ute på våran altan ser det ut såhär just nu.. jag vet inte ens hur länge det har snöat? är det 2 dygn? det verkar inte finnas något slut i det hela.. tankarna far tillbaka till snökaoset -98, då vi snöade in totalt under ett par dygn och det gick inte att ta sig någonstans på hela helgen! en upprepning på gång, kanske?

hur som helst så tror jag på en VIT jul!

nu ska jag förbereda potaisgratäng som ska serveras tillsammans med fläskfilé och lite god sallad.. jag tror faktiskt att jag ska slå till på en liten Gin och Tonic i kväll åxå! härliga lördagskväll!

Anonym
2010-11-27 @ 18:50:22
URL: http://livsomsingel.blogg.se/

håller verkligen med dig om att det bara är måndag och fredag i veckorna :)

Gabriella
2010-11-27 @ 23:26:46
URL: http://lillkakan.blogg.se/

Tror bannemig att ni har mer snö änn vi;0)

Här har det bara komme litegranna!!!

Kraaaam

Camilla
2010-11-28 @ 20:06:08
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Thailandsburk minsann. Nice! Nästa vinter eller redan i vinter?!

Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0