Oslagbart!

det snöar igen!
den här vintern måste ju slå något slags rekord..? har vi någonsin haft såhär mycket snö, tro? inte vad jag kan minnas. vi har inte haft plusgrader på drygt 3 månader, det måste också vara ovanligt. och man måste ju dokumentra snömängden. jag vet inte hur det ser ut i övriga landet, uppåt brukar det ju vara mera snö än här, men det känns i alla fall som att vi bor i det värsta snöhålet!?? hur mycket snö har ni hos er?


utsikten från våran bro

grannens garage syns knappt från vägen.

vårat hus, ganska inbäddat i vit bomull..
något mörka bilder, jag tog dom i morse när jag gick med J till skolan.

Camilla
2010-02-26 @ 11:00:06
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Samma här... men vi bor ju inte så långt ifrån varandra. ;)

Jag blir så trött - dels på den gamla snön som aldrig vill smälta och så kommer det ny varenda dag. Har precis varit ute och skottat en rejäl plogvall och en decimeter snö som kommit under natten. I morgon ska det snöa igen. Och i övermorgon. Nä, fy vad trött jag är på det här nu. Skönt ändå att jag bestämde mig för att inte åka Tjejvasan/Kortvasan, de ska bli riktigt skitväder i helgen.

Vi får hålla oss inne och mysa i stället.

Och så klart att ni skulle fika efter skidturen, det är såå gott! Själv brukar vi ta med kaffetermos och bullar som vi käkar i bilen efter våra långlopp, det känns lite för svettigt för att gå in på allmän plats då. ;)

Kram och ha en fin fredag Nina, nu drar jag snart till jobbet!

Josefine, Blåeld
2010-02-26 @ 12:54:01
URL: http://blaeld.blogg.se/

Idag är det sol och tö, men som mest har vi nog haft 5o cm och vallar som är HÖGA! : )



Kram!

sweetmama
2010-02-26 @ 22:59:38
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Näe har det snöat hos er nuikväll ???

Här har det töat och nu är det tjock dimma men ingen snö från himlen

Petra
2010-02-27 @ 10:15:57
URL: http://petra-vardagligating.blogspot.com/

Här regnar det och det skall göra det fram till kvällen. Då blir det snö igen och till natten kommer det att frysa till. Himla skojigt på vägarna imorgon...NOT.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0