En vecka svischar snabbt förbi


så var man hemma på svensk mark igen- men som tur är så verkar jag fått med mig lite av den grekiska värmen hem ;)
vi har verkligen haft kanonväder hela veckan, samma dag vi kom var det 28 grader, sedan blev det lite varmare för varje dag, så temperaturen har legat mellan 30-35 grader hela veckan, knappt ett moln har vi sett på hela tiden och nästintill vindstilla! -jag hade nog inte riktigt förväntat mig sådan hetta redan nu- men jag klagar absolut inte, det kunde inte vara mer perfekt! -men någon större lust eller ork till att göra något annat än att bada och sola har ju inte funnits, men jag tror att både jag & lilltösen var rätt nöjd med det. J har legat i blöt från förmiddag till sen eftermiddag, medans jag mest legat i solen och njutit och nästan plöjt igenom 2 böcker (jag kan ju tillägga att det är ungefär en årsranson av bokläsning för min del!).

Agios Georgios, St George som det också kallas, där vi bodde, var ett ganska litet och väldigt lungt område, jag hade nog gärna bott på ett något större ställe med lite mera utbud av allt, jag älskar att strosa i småbutiker om kvällarna, men det var väldigt rogivande och det märktes tydligt att det fortfarande är lågsäsong. en eftermiddag var vi i alla fall iväg på en liten tur och fick se lite mera av Korfu, och det blev några timmars strosande i mysiga Korfu stad, med sina trånga, smala gränder , mysiga restauranger och butiker.

vi har haft det jättemysigt tillsammans, det är guld värt att bara få rå om och ägna all sin tid åt bara ett barn, jag tror att det uppskattades lika mycket av oss båda två. -och att resa helt på egen hand var inga problem alls, jag är inte avskräckt :o) ,och jag kan absolut tänka mig att göra det igen om jag inte har någon annan som vill följa med nästa gång heller! -vi träffade jättemånga trevliga personer på vårat hotell och vi fick en jättebra kontakt med en annan familj med två mindre barn, som vi åt lunch & middag med tillsammans några gånger.. så jag blev inte helt utan vuxenkontakt :) .

väl hemma igen och livet drar igång igen i samma tempo som man är van med, gissa om tvätthögen är stor, huset är i en enda oreda, vi har firat gammelmormor som fyller år idag och ikväll ska vi på invigningen av den stora, nybyggda arenan här i stan där bla Marlena Ehrman & Tomas Ledin ska stå för underhållningen! -imorgon är det jobb igen som gäller och snart är Korfuresan ett minne blott.

(lite bilder kommer så småningom, jag har inte tömt kameran än!)
C a m i l l a
2009-05-30 @ 16:55:13
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Välkommen hem gumman! Har saknat dig! Hur har du kunnat vara borta från datorn en hel vecka??? ;)

Jag ser fram emot massor av bilder från Grekland.

KRAAAAAAAAAAAAAAAAM!

NinaK
2009-05-30 @ 21:13:55

Hej! Det låter som att ni har haft en jättebra och skön semester. :)

Kram

Petra
2009-05-31 @ 08:40:04
URL: http://egokick.blogspot.com

Håller med...en vecka går alldeles för fort...

Veronica - kämpar ot målvikt
2009-05-31 @ 19:07:00
URL: http://mindreavmig.blogg.se/

Välkommen hem igen! :)

Själv sticker jag iväg om ett par dagar, lääängtar!



Kram Veronica

Nina - Glamourmamman
2009-05-31 @ 19:11:56
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Härligt mottagande du fick av Sverige va :-) Vilken solig helg det har varit!! Hoppas att du har haft en mysig morsdag. Ser fram emot att se bilderna från resan :-) Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0