Skridskor


ja, herregud, jag har snörat på mig skridskorna för första gången på säkert 14 år, eller så ;) -men det mesta satt väl kvar i benen, lite som att har man en gång lärt sig cykla så kan man.. jag har åkt mycket skridskor i tonåren, jag spelade bandy och gick till och med på bandygymnasiet (endast 1 termin), så visst kan man väl åka skridskor, men baklänges överstegsåkning kändes som lite överkurs idag :)

vi har en liten skridskoplan bara 3 minuter från vårat hus, ingen super-is direkt, den spolas ju inte med maskin precis, men tja, den dög att slå ihjäl en timme på i alla fall. dottern har tjatat om att åka skridskor sedan dom började åka det i skolan för någon vecka sedan, så idag gick vi dit, hela familjen, alla med skridskor. det var första gången för lilleman och med hans humör & tålamod så trodde jag att han skulle ge upp först, men faktiskt så kämpade han på och det gick rätt skapligt på slutet. efter ett tag fick han en bandyklubba i handen och då tror jag faktiskt att han tyckte det var riktigt roligt! -en bilvande bandystjärna, kanske?
han pratar redan om att han ska åka skridskor imorgon igen. men då får det bli utan mig för jag jobbar.
Petra
2009-01-31 @ 21:17:06
URL: http://egokick.blogspot.com

Gud, så härligt!! Mysigt med skridsko!

Anonym
2009-02-01 @ 17:02:38
URL: http://ylwaslillahus.blogspot.com

Va kul,hela familjen gör nåt tillsammans,och faktiskt han ser ut som en hejare på skridskor

MalinCaarné - Kristianstads fashionista
2009-02-01 @ 17:39:21
URL: http://faaashionista.blogg.se/

kul att läsa din blogg :) vad betyder din blogg för dig? besvara gärna "dagens fråga" på min blogg!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0